αρχ. σελίδασυντακτική ομάδατρέχον τεύχοςπροηγ. τεύχηαναζήτησηοδηγίεςεπικοινωνίαenglish

 

τεύχος 33-34
(Άνοιξη 2019)

περιεχόμενα

περιλήψεις

βιογραφικά

βιογραφικά

 

Θοδωρής Καραθόδωρος

 

Γεννήθηκε στη Θεσσαλονίκη. Δραστηριοποιείται ως συνθέτης και μουσικολόγος. Είναι διδάκτωρ μουσικολογίας του Τμήματος Μουσικών Σπουδών του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών. Το θέμα της διδακτορικής του διατριβής έχει τίτλο: Επιδράσεις χαρακτηριστικών ιδιωμάτων της βυζαντινής μουσικής στη σύγχρονη, έντεχνη ελληνική μουσική δημιουργία. Περιπτωσιολογική μελέτη: Μιχάλης Αδάμης, Δημήτρης Τερζάκης. Παράλληλα, είναι αριστούχος πτυχιούχος του Τμήματος Μουσικής Επιστήμης και Τέχνης του Πανεπιστημίου Μακεδονίας (Θεσσαλονίκη). Σπούδασε σύνθεση με τον Αθανάσιο Ζέρβα και τον Μιχάλη Αδάμη, παρακολουθώντας ταυτόχρονα σεμινάρια με διεθνούς φήμης συνθέτες, όπως οι Eric Honour, Gustavo Leone, Ilya Levinson, Stephen Syverud, Θόδωρος Αντωνίου, Ντίνος Κωνσταντινίδης και άλλοι. Ο Θοδωρής Καραθόδωρος είναι πτυχιούχος Αρμονίας και ανωτέρων θεωρητικών, διπλωματούχος βυζαντινής μουσικής και διπλωματούχος πιάνου με βαθμό «άριστα παμψηφεί». Ανακοινώσεις του έχουν παρουσιαστεί σε διεθνή μουσικολογικά συνέδρια, ενώ έργα του έχουν παιχτεί στην Ελλάδα και το εξωτερικό από διακεκριμένους μουσικούς και μουσικά σύνολα, όπως οι Rex Richardson, Iwona Glinka, Leo Saguiguit, το Κουαρτέτο Σαξοφώνων Αθήνας κ.ά. Διετέλεσε επιστημονικός συνεργάτης της Μεγάλης Ορθόδοξης Χριστιανικής Εγκυκλοπαιδείας, δημοσιεύοντας σε αυτή διάφορα βυζαντινομουσικολογικά λήμματα. Από το 2008 είναι υπεύθυνος πολιτιστικών θεμάτων του Πολιτιστικού Συλλόγου των Αγχιαλιτών της Αθήνας «Η Αγχίαλος». Διδάσκει πιάνο στο Μουσικό Σχολείο Βόλου.

 

  

Σοφία Κοντώση

 

Πιανίστα και μουσικολόγος. Αποφοίτησε ως σολίστ από την Academia de Arte George Enescu (Ρουμανία). Είναι διδάκτωρ μουσικολογίας του Τμήματος Μουσικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Αθηνών (Λεωνίδας Ζώρας: Θεματικός Κατάλογος Έργων, 2010) και διδάκτωρ της πιανιστικής ερμηνείας (Το τραγούδι για φωνή και πιάνο στην ελληνική μουσική δημιουργία κατά το α΄ μισό του 20ού αιώνα, Universitate de Arte “G. Enescu” – ARTES, 2011). Έχει συμμετάσχει σε master classes πιάνου με τους Hans Leygraf, Paola Volpe, Frank Wibaut και Monique Deschaussées. Έχει βραβευθεί σε παγκόσμιους διαγωνισμούς πιάνου και έχει δώσει ρεσιτάλ και συναυλίες με ορχήστρα στην Ελλάδα, τη Ρουμανία, την Ιταλία, την Ισπανία, την Αυστρία, τη Γερμανία, την Κύπρο και την Τουρκία. Τα τελευταία χρόνια παραδίδει τακτικά master classes με αντικείμενο το τραγούδι για φωνή και πιάνο στην Ελλάδα και το εξωτερικό. Ως ερευνήτρια της ελληνικής έντεχνης μουσικής έχει συμμετάσχει σε συνέδρια στην Ελλάδα και το εξωτερικό, και άρθρα της έχουν δημοσιευτεί σε ελληνικά, γαλλικά και σέρβικα επιστημονικά περιοδικά. Είναι επίσης συνεργαζόμενη αρθρογράφος με το Grove Music Online. Διδάσκει στο Hellenic American University και στο Εθνικό Ωδείο. Είναι μέλος της ελληνικής ομάδας εργασίας του R.I.P.M., της Ελληνικής Μουσικολογικής Εταιρείας, γενική γραμματέας του Δ.Σ. του Αρχείου Λεωνίδα Ζώρα και μέλος του Δ.Σ. του Συλλόγου «Μανώλης Καλομοίρης».

 

 

Αντώνης Ι. Κωνσταντινίδης

 

Ο Αντώνης Ι. Κωνσταντινίδης είναι διδάκτορας μουσικολογίας, εκπαιδευτικός και κριτικός μουσικής. Γεννήθηκε στην Καβάλα το 1972. Σπούδασε Μαθηματικά και Μουσικολογία στο Α.Π.Θ. Ως υπότροφος του Ι.Κ.Υ. και υπό την επίβλεψη του καθηγητή Γρηγόρη Στάθη εκπόνησε διδακτορική διατριβή στο Τμήμα Μουσικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Αθηνών και με αντικείμενο της έρευνάς του τη μουσικολογική μελέτη και μαθηματική τεκμηρίωση των λεπτών διαστημάτων στη θεωρία της ελληνικής μουσικής. Ακολούθησε μεταπτυχιακή παιδαγωγική ειδίκευση στο Α.Π.Θ., που επικεντρώθηκε στην ανάλυση της δομής και των στόχων τoυ Αναλυτικού Προγράμματος Σπουδών για το μάθημα της Μουσικής. Οι μουσικές του σπουδές περιλαμβάνουν τη θεωρία της δυτικής μουσικής, πιάνο και βυζαντινή μουσική, την οποία διδάχτηκε από τον Άρχοντα πρωτοψάλτη κ. Χαρίλαο Ταλιαδώρο. Δίδαξε επί σειρά ετών μαθήματα της ειδικότητάς του (Ψαλτική Τέχνη, Βυζαντινή Μουσικολογία, Υμνολογία και Μουσική Κριτική) ως ειδικός επιστήμων, σε προπτυχιακό και μεταπτυχιακό επίπεδο, στα Τμήματα Μουσικών Σπουδών, Θεολογίας και Ποιμαντικής Θεολογίας του Α.Π.Θ. Ως μουσικοκριτικός, συνεργάστηκε από το 2000 και για μία δεκαετία, σε εβδομαδιαία βάση, με τις εφημερίδες Μακεδονία της Κυριακής και Θεσσαλονίκη. Η έως τώρα δραστηριοποίησή του καταμετρά εκατοντάδες μουσικοκριτικά σημειώματα συναυλιών, οπερατικών παραστάσεων, σκηνικών παραγωγών, ηχογραφήσεων και κείμενα πολιτικού προβληματισμού. Το 2003 εκλέχθηκε τακτικό μέλος της «Ένωσης Ελλήνων Μουσικών και Θεατρικών Κριτικών». Διετέλεσε επί δύο θητείες πρόεδρος του «Συλλόγου Αποφοίτων του Τμήματος Μουσικών Σπουδών Α.Π.Θ.» και μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου της «Βυζαντινής Λειτουργικής Σκηνής – Κέντρο Εκκλησιαστικής Μουσικής». Μετά τη διάκρισή του στο σχετικό διαγωνισμό του Α.Σ.Ε.Π. για την πρόσληψη καθηγητών Μουσικής, διορίστηκε το 2002 στη δημόσια εκπαίδευση και έκτοτε υπηρετεί στο Μουσικό Σχολείο Θεσσαλονίκης. Κατά την τρέχουσα περίοδο είναι υπεύθυνος Πολιτιστικών Θεμάτων της Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ανατολικής Θεσσαλονίκης. Το 2015, μετά από σχετική προκήρυξη του Ι.Ε.Π., εκπόνησε το Αναλυτικό Πρόγραμμα Σπουδών της Βυζαντινής Μουσικής για την Α΄ και Β΄ Γυμνασίου των Μουσικών Σχολείων.

 

  

Irmgard Lerch-Καλαβρυτινού

 

Η Ίρμγκαρτ Λερχ-Καλαβρυτινού, από το Ντούντερστατ (Duderstadt) της Γερμανίας, σπούδασε στο Göttingen φυσική και μουσικολογία, μεταξύ άλλων με τους Heinrich Husmann και Ursula Günther. Επιπλέον, κατέχει κατάρτιση ως βιβλιοθηκονόμος. Από το 1987 ζει στην Ελλάδα, όπου διδάσκει ιστορική μουσικολογία σε πανεπιστημιακό επίπεδο από το 1991, στα Τμήματα Μουσικών Σπουδών του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών και του Ιόνιου Πανεπιστημίου της Κέρκυρας. Αυτή τη στιγμή είναι καθηγήτρια στο Τμήμα Μουσικών Σπουδών του Ε.Κ.Π.Α. Στις δημοσιεύσεις της ασχολείται κυρίως με την γαλλική μουσική του Μεσαίωνα και την μουσική ζωή στην Ελλάδα στον 19ο και τον 20ό αιώνα. Παίζει αναγεννησιακά πνευστά και βιολοντσέλο.

 

 

Νίκος Μαλιάρας

 

Ο Νίκος Μαλιάρας γεννήθηκε στην Αθήνα. Σπούδασε φιλολογία στη Φιλοσοφική Σχολή του Πανεπιστημίου Αθηνών και πιάνο στο Εθνικό Ωδείο Αθηνών. Στη συνέχεια πραγματοποίησε μεταπτυχιακές σπουδές Βυζαντινής Φιλολογίας και Ιστορίας, Μουσικολογίας και Παιδαγωγικών της Μουσικής στο Πανεπιστήμιο του Μονάχου, από το οποίο αναγορεύθηκε διδάκτωρ το 1990. Η πανεπιστημιακή του σταδιοδρομία ξεκίνησε το 1992 από το Πανεπιστήμιο Κρήτης. Σήμερα είναι πρωτοβάθμιος Καθηγητής Ιστορικής Μουσικολογίας και διευθυντής του Τομέα Ιστορικής και Συστηματικής Μουσικολογίας καθώς και του Εργαστηρίου Μελέτης της Ελληνικής Μουσικής στο Τμήμα Μουσικών Σπουδών του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών. Διετέλεσε Πρόεδρος του Τμήματος από τον Σεπτέμβριο του 2010 έως τον Αύγουστο του 2014. Έχει δημοσιεύσει πέντε βιβλία σε μορφή μονογραφίας και έχει επιμεληθεί την έκδοση τεσσάρων εκτενών συλλογικών τόμων. Έχει επίσης δημοσιεύσει δεκάδες άρθρα και κείμενα σε ελληνικά και διεθνή επιστημονικά περιοδικά, έχει συμμετάσχει σε πολλά διεθνή συνέδρια στην Ελλάδα και το εξωτερικό, και υπήρξε συνεργάτης και επιμελητής εκδόσεων του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών, όπου έχει δημοσιεύσει πολλές μελέτες του. Τα ερευνητικά του ενδιαφέροντα επικεντρώνονται στην μελέτη της βυζαντινής κοσμικής μουσικής και των μουσικών οργάνων μέσα από τις ιστορικές, φιλολογικές, αρχαιολογικές και εικονογραφικές πηγές, καθώς και στην μελέτη της ιστορίας και της εργογραφίας της νεοελληνικής έντεχνης μουσικής του 19ου και του 20ού αιώνα. Επίσης, και κυρίως, στην ιστορική και αναλυτική μελέτη της μουσικής του Μανώλη Καλομοίρη και άλλων εκπροσώπων της Εθνικής Σχολής. Έχει ακόμη μελετήσει ιδιαίτερα το έργο των J. S. Bach, Brahms, Chopin, Mendelssohn και Στραβίνσκυ, και έχει δημοσιεύσει σχετικές μελέτες. Ο Νίκος Μαλιάρας είναι ιδρυτικό µέλος και Αντιπρόεδρος της Ελληνικής Μουσικολογικής Εταιρείας, Πρόεδρος της Φιλαρμόνιας Ορχήστρας Αθηνών, Πρόεδρος του Δ.Σ. της Αθηναϊκής Συμφωνικής Ορχήστρας Νέων (Α.Σ.Ο.Ν.), Γενικός Γραμματέας του Συλλόγου «Μανώλης Καλομοίρης» και µέλος του Συλλόγου των Φίλων της Ελληνικής Μουσικής Βιβλιοθήκης.

 

 

Αλέξανδρος Μπαλτζής

 

Ο Αλέξανδρος Μπαλτζής είναι αναπληρωτής καθηγητής Κοινωνιολογίας των Τεχνών και Μαζικής Επικοινωνίας (Τμήμα Δημοσιογραφίας και Μέσων Μαζικής Επικοινωνίας, Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης), καθώς επίσης καθηγητής-σύμβουλος και συντονιστής της Θεματικής Ενότητας «Πολιτιστική Επικοινωνία» στο Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο (μεταπτυχιακό πρόγραμμα σπουδών «Διοίκηση Πολιτισμικών Μονάδων»). Έχει ακόμη διδάξει ως επισκέπτης καθηγητής στο εξωτερικό (Université Paris VIII, Πανεπιστήμιο της Σόφιας) και στο Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης. Είναι συγγραφέας 65 επιστημονικών δημοσιεύσεων σε τρεις γλώσσες και έχει επιμεληθεί δύο συλλογικές εκδόσεις, καθώς και την ελληνική έκδοση του βιβλίου του John Walker, Art in the Age of Mass Media (Η τέχνη στην εποχή των Μέσων Μαζικής Επικοινωνίας, University Studio Press, Θεσσαλονίκη 2010). Έχει λάβει μέρος σε περισσότερα από 45 διεθνή και τοπικά επιστημονικά συνέδρια παρουσιάζοντας ανακοινώσεις, καθώς και σε πάνω από 20 διεθνείς και τοπικές έρευνες. Είναι μέλος τοπικών και διεθνών ακαδημαϊκών ενώσεων και επιστημονικών δικτύων (ESA, ECREA, IMS κ.ά.), κριτής σε διεθνή επιστημονικά περιοδικά και αξιολογητής προτάσεων του προγράμματος HORIZON 2020. Το ερευνητικό και διδακτικό του έργο εστιάζεται στην παραγωγή και κατανάλωση πολιτιστικών αγαθών και υπηρεσιών, στις επιδράσεις της παγκοσμιοποίησης στις βιομηχανίες του πολιτισμού, στην πολιτιστική διαχείριση και την πολιτιστική επικοινωνία (περισσότερα στη διεύθυνση: https://baltzis.webpages.auth.gr).

 

 

Καίτη Ρωμανού

 

Η μουσικολόγος Καίτη Ρωμανού είναι ερευνήτρια της ελληνικής μουσικής στην μ.Χ. εποχή. Κείμενά της στην ελληνική και την αγγλική γλώσσα έχουν δημοσιευτεί ευρέως. Έχει συμμετάσχει σε ερευνητικά προγράμματα με έλληνες και με ξένους – ιδίως βαλκάνιους – μουσικολόγους. Η Ρωμανού (η οποία σπούδασε μουσικολογία στο Bloomington, IN, από το 1969 έως το 1974) υπήρξε μουσικοκριτικός της εφημερίδας Η Καθημερινή (1974-1986) και δίδαξε σε ικανό αριθμό ωδείων ανά την Ελλάδα, καθώς επίσης στο Τμήμα Μουσικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Αθηνών και στο Ευρωπαϊκό Πανεπιστήμιο Κύπρου. Είναι υπεύθυνη της ελληνικής ομάδας του διεθνούς προγράμματος RIPM (Retrospective Index of Music Periodicals) και μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου της Ελληνικής Μουσικολογικής Εταιρείας.

 

 

Αναστασία Σιώψη

 

Η Αναστασία Σιώψη είναι Καθηγήτρια στο Τμήμα Μουσικών Σπουδών της Σχολής Μουσικής και Οπτικοακουστικών Τεχνών του Ιονίου Πανεπιστημίου, με ειδικότητα «Αισθητική της Μουσικής». Επίσης, διδάσκει την «Ιστορία των Τεχνών στην Ευρώπη» στο πρόγραμμα σπουδών «Ευρωπαϊκός Πολιτισμός» του Ελληνικού Ανοικτού Πανεπιστημίου. Έχει επίσης πτυχίο Αρχιτεκτονικής (Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης, Τμήμα Αρχιτεκτονικής της Πολυτεχνικής Σχολής Θεσσαλονίκης). Έχει συγγράψει τις μονογραφίες με τίτλους: Τρία δοκίμια για τον Μανώλη Καλομοίρη (Ελληνικές Μουσικολογικές Εκδόσεις 4, Μουσικός Εκδοτικός Οίκος Παπαγρηγορίου – Νάκας, Αθήνα 2003), Η μουσική στην Ευρώπη του δέκατου ένατου αιώνα (Εκδόσεις Γιώργος Δαρδανός / Gutenberg, Αθήνα 2005), Η νεοελληνική πολιτισμική φυσιογνωμία μέσα από το ρόλο της μουσικής σε αναβιώσεις του αρχαίου δράματος (μουσικές διαδρομές ως αντανακλάσεις της αρχαίας Ελλάδας στη νεότερη) (Εκδόσεις Gutenberg, Αθήνα 2012) και Richard Wagner (1813-1883): Δοκίμια για την αισθητική της θεωρίας και του έργου του (Ελληνικές Μουσικολογικές Εκδόσεις 16, Μουσικός Εκδοτικός Οίκος Παπαγρηγορίου – Νάκας, Αθήνα 2013). Είναι συνεπιμελήτρια του ηλεκτρονικού διεθνούς μουσικολογικού περιοδικού με τίτλο Ελληνικό Περιοδικό για τη Μουσική, την Εκπαίδευση και τον Πολιτισμό (Hellenic Journal of Music, Education and Culture / HeJMEC), μαζί με τον καθ. G. Welsh (University of London), που εκδίδεται από την Ένωση Εκπαιδευτικών Μουσικής Αγωγής Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης (ΕΕΜΑΠΕ).

 

 

Ιάκωβος Σταϊνχάουερ

 

Επίκουρος καθηγητής στο Τμήμα Μουσικών Σπουδών του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών. Σπουδές μουσικολογίας και ιστορίας τέχνης στο Πανεπιστήμιο Johann-Wolfgang-Goethe της Φραγκφούρτης. Διδακτορικό στο ίδιο πανεπιστήμιο το 2005. Διδασκαλία στο Τμήμα Μουσικολογίας του Johann-Wolfgang-Goethe-Universität της Φραγκφούρτης, στο Τμήμα Φιλοσοφικών και Κοινωνικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Κρήτης (θέση Μιχελή) καθώς και στο Ανοικτό Πανεπιστήμιο. Δημοσιεύσεις, ερευνητικά και διδακτικά πεδία στη θεωρία και αισθητική της μουσικής και των άλλων τεχνών, καθώς και στη μουσική του κινηματογράφου.

 

 

Γιώργος Φιτσιώρης

 

Ο Γιώργος Φιτσιώρης είναι διδάκτωρ μουσικολογίας του Τμήματος Μουσικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Αθηνών, κάτοχος Master of Arts στη θεωρία της μουσικής από το Washington University in St. Louis και έχει Δίπλωμα αρχιτέκτονος-μηχανικού από το Ε.Μ.Π. Διετέλεσε Αναπληρωτής Καθηγητής της Θεωρίας της Ευρωπαϊκής Μουσικής στο Τμήμα Μουσικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Αθηνών, διδάσκοντας τα μαθήματα «Θεωρία και πράξη της τονικής μουσικής», «Θεωρία και πράξη της αναγεννησιακής μουσικής», «Μέθοδοι ερμηνείας μουσικών έργων», και διευθύνοντας σεμινάρια θεωρητικής, αναλυτικής και ιστορικής κατεύθυνσης. Τα ερευνητικά του ενδιαφέροντα, μεταξύ άλλων, περιλαμβάνουν σενκεριανή θεωρία και ανάλυση, θεωρία της μουσικής και μελέτη των συνθετικών πρακτικών του όψιμου Μεσαίωνα και της Αναγέννησης, όπως επίσης και φαινομενολογικές, σημειολογικές και, κυρίως, αφηγηματικές ερμηνευτικές προσεγγίσεις. Διετέλεσε μέλος της Επιστημονικής και Συμβουλευτικής Επιτροπής και της Γραμματείας Σύνταξης του επιστημονικού περιοδικού Μουσικολογία. Πολλά κείμενά του σχετικά είτε με την εξέταση και ανάλυση των συνθετικών διαδικασιών, είτε με τη μελέτη και σχολιασμό θεωρητικών συγγραμμάτων από τον 14ο έως και τον 19ο αιώνα περιλαμβάνονται σε επιστημονικά περιοδικά και συλλογικούς τόμους. Έχουν, επίσης, εκδοθεί δύο βιβλία του: Εισαγωγή στη θεωρία και ανάλυση της τονικής μουσικής, Εκδόσεις Νεφέλη, Αθήνα 2004, και Τα χορικά του Μπαχ, ενταγμένα σε μία ευρύτερη ιστορική περίοδο συνθετικών και θεωρητικών αναζητήσεων (15ος-18ος αιώνας), Panas Music (Παπαγρηγορίου – Νάκας), Αθήνα 2010.

 

 

Ιωάννης Φούλιας

 

Αναπληρωτής καθηγητής «Συστηματικής Μουσικολογίας. Θεωρίας της Μουσικής (18ου-19ου αιώνος)» στο Τμήμα Μουσικών Σπουδών του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών (προσωπική ιστοσελίδα: http://users.uoa.gr/~foulias). Γεννήθηκε στην Αθήνα το 1976. Πραγματοποίησε μουσικές σπουδές στο Δημοτικό Ωδείο Καλαμάτας (πτυχία αρμονίας, αντιστίξεως, φούγκας και πιάνου, 1994-1998) και σπούδασε μουσικολογία στο Τμήμα Μουσικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Αθηνών (πτυχίο το 1999 και διδακτορικό δίπλωμα το 2005, με διατριβή για τα Αργά μέρη σε μορφές σονάτας στην κλασσική περίοδο). Είναι μέλος της Συντακτικής και της Επιστημονικής Επιτροπής του περιοδικού Πολυφωνία, καθώς και ιδρυτικό μέλος και Γενικός Γραμματέας της Ελληνικής Μουσικολογικής Εταιρείας. Έχει επίσης διατελέσει μέλος της Συντακτικής και της Επιστημονικής Επιτροπής του περιοδικού Μουσικολογία, έχει συμμετάσχει στο διεθνές ερευνητικό πρόγραμμα RIPM, σε επιστημονικές ημερίδες και διεθνή συνέδρια, ενώ παράλληλα έχει δημοσιεύσει δεκάδες πρωτότυπα άρθρα, καθώς και μεταφράσεις βιβλίων (των R. Wagner, Κ. Φλώρου και N. Cook) αλλά και μικρότερων μελετών. Από τον εκδοτικό οίκο «Παπαγρηγορίου – Νάκας» κυκλοφορούν οι μονογραφίες του Οι δύο σονάτες για πιάνο του Δημήτρη Μητρόπουλου: Από τον ύστερο ρομαντισμό στην Εθνική Σχολή Μουσικής (2011) και Οι συμφωνίες κατά τις οβιδιανές Μεταμορφώσεις του Carl Ditters von Dittersdorf: Συμβολή στην αποκατάσταση ενός έργου-σταθμού στην ιστορία της προγραμματικής μουσικής (2015). Τα ερευνητικά του ενδιαφέροντα εμπίπτουν στα ακόλουθα πεδία: θεωρία των μουσικών μορφών (από τον 18ο έως τον 21ο αιώνα), εξελικτική θεώρηση ειδών και μορφών της ενόργανης μουσικής στο μπαρόκ, τον κλασσικισμό και τον ρομαντισμό, μορφολογία και μουσική ανάλυση.

 

 

 
© 2002-2019 Περιοδικό Πολυφωνία