αρχ. σελίδασυντακτική ομάδατρέχον τεύχοςπροηγ. τεύχηαναζήτησηοδηγίεςεπικοινωνίαenglish

 

τεύχος 32
(Άνοιξη 2018)

περιεχόμενα

περιλήψεις

βιογραφικά

βιογραφικά

 

Αλέξανδρος Διονάτος

 

Ο Αλέξανδρος Διονάτος γεννήθηκε το 1971 στην Αθήνα. Σπούδασε Χημική Μηχανική στο ΕΜΠ, χωρίς να ολοκληρώσει τις σπουδές του. Είναι πτυχιούχος (πρωτείο, υποτροφίες αριστείας) του προγράμματος “Σπουδές στο Ευρωπαϊκό Πολιτισμό” (ΕΑΠ), και κάτοχος των μεταπτυχιακών τίτλων “Ιστορική και Συστηματική Μουσικολογία” (ΕΚΠΑ) και “Σύνθεση Ενόργανης και Φωνητικής Μουσικής” (Ιόνιο Πανεπιστήμιο). Σπούδασε ανώτερα θεωρητικά της μουσικής με τον Π. Αδάμ, πιάνο με τον Ρ. Ράιας και σύνθεση με τον Ι. Παπαδάτο. Ασχολείται με τη χορωδιακή μουσική από το 1990 και έχει υπάρξει εξάρχων φωνητικών και οργανικών συνόλων (Ad Libitum, Compagnia dei Gelosi). Έχει διδάξει σε πληθώρα σεμιναρίων, έχοντας, μεταξύ άλλων, παρουσιάσει αναλύσεις έργων του 20ού αιώνα, βασισμένες σε πρότυπες μονογραφίες του, όπως: Ιgor Stravinsky, “Agon”: Μια μέτρο προς μέτρο ανάλυση (2001), Witold Lutosławski, “Jeux Vénitiens”: Οι συνθετικές τεχνικές με έμφαση στην αλεατορική αντίστιξη (2008), Τα Πρελούδια για πιάνο του C. Debussy. Υλικά και συνθετικές τεχνικές (2005). Το εκτενές άρθρο του «Τεχνική και επιρροές στο έργο του Claude Debussy» έχει δημοσιευτεί στο περιοδικό Πολύτονον (τεύχη 25-28, 2007-2008). Η πιο πρόσφατη μουσική εργογραφία του περιλαμβάνει τα έργα: Θρήνος, για κουαρτέτο εγχόρδων (2016), In Memoriam Patris, για φλάουτο, κλαρινέτο, βιολί, τσέλο και πιάνο (2016), Τα Ελεγεία και τα Ειδύλλια. Τρία πεντάφωνα μαδριγάλια σε ποίηση Κ. Χατζόπουλου, και Ζόφος και Φως, για σεξτέτο πνευστών, πιάνο και τύμπανα (2017). Συνεργάζεται με το Κέντρο Ελληνικής Μουσικής σε κριτικές εκδόσεις έργων ελλήνων συνθετών και ως υπεύθυνος μουσικού υλικού σε παραγωγές οπερατικής και ορχηστρικής μουσικής. Διδάσκει ανώτερα θεωρητικά της μουσικής σε ωδεία των Αθηνών (Athenaeum, Χάλλεκερ, Εθνικό, Θουκυδίδειο).

 

  

Καίτη Ρωμανού

 

Η μουσικολόγος Καίτη Ρωμανού είναι ερευνήτρια της μουσικής των Ελλήνων στην μ.Χ. εποχή και έχει σημαντικό αριθμό σχετικών δημοσιεύσεων στην ελληνική και την αγγλική γλώσσα. Έχει συνεργαστεί σε ερευνητικά προγράμματα με έλληνες και ξένους (βαλκάνιους κυρίως) μουσικολόγους. Ήταν μουσικοκριτικός της εφημερίδας Η Καθημερινή (1974-1986), δίδαξε σε ωδεία της Αθήνας, της Καλαμάτας, του Βόλου και του Άργους, στο Τμήμα Μουσικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Αθηνών και στο Ευρωπαϊκό Πανεπιστήμιο Κύπρου. Έχει την επιστημονική επίβλεψη του ελληνικού τμήματος του διεθνούς ερευνητικού προγράμματος RIPM (Répertoire International de la Presse Musicale) και είναι μέλος του διοικητικού συμβουλίου της Ελληνικής Μουσικολογικής Εταιρείας.

 

 

Μάρκος Τσέτσος

 

Ο Μάρκος Τσέτσος είναι Καθηγητής Αισθητικής της Μουσικής στο Τμήμα Μουσικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Αθηνών, του οποίου υπήρξε διδάκτορας (1999). Μέλος της επιστημονικής επιτροπής του περιοδικού Μουσικολογία και επιστημονικός συνεργάτης του περιοδικού Αξιολογικά. Μέλος της Διεθνούς Εταιρείας Helmuth Plessner, ιδρυτικό μέλος της Ελληνικής Μουσικολογικής Εταιρείας, υπότροφος και συνεργάτης του Ιδρύματος Κρατικών Υποτροφιών. Αριστούχος απόφοιτος διεύθυνσης ορχήστρας του Κρατικού Ωδείου «Ρίμσκυ-Κόρσακοφ» της Αγ. Πετρούπολης Ρωσίας (1993) και κιθάρας του Εθνικού Ωδείου (1986). Κύριες δημοσιεύσεις (βιβλία): Η μουσική στη νεότερη φιλοσοφία (2012), Εθνικισμός και λαϊκισμός στη νεοελληνική μουσική (2011), Βούληση και ήχος. Η μεταφυσική της μουσικής στη φιλοσοφία του Σοπενχάουερ (2004), Στοιχεία και περιβάλλοντα της μουσικής (2012), Νεοελληνική μουσική. Δοκίμια ιδεολογικής και θεσμικής κριτικής (2013), Βασικές μέθοδοι ενορχήστρωσης (2006), Έγελος, Η αισθητική της μουσικής (μετάφραση και επίμετρο, 2002), Hanslick, Για το ωραίο στη μουσική (μετάφραση και επίμετρο, 2003).

 

  

Νεφέλη Χαδούλη

 

Γεννήθηκε στην Αθήνα το 1993. Προέρχεται από οικογένεια μουσικών. Ξεκίνησε τις μουσικές σπουδές της στο πιάνο και στο βιολί, και αργότερα πήρε μαθήματα κλασικού τραγουδιού. Το 2017 αποφοίτησε με βαθμό «Άριστα» από το Τμήμα Μουσικών Σπουδών του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών, με ειδίκευση στην Ιστορική και Συστηματική Μουσικολογία. Το 2016 έλαβε το Δίπλωμα του πιάνου με Άριστα Παμψηφεί, Α΄ βραβείο και Αριστείο Εξαιρετικής Επίδοσης, καθώς και Ειδικό Βραβείο «Κρινώ Καλομοίρη», στην τάξη της Μαρίνας Λαμπρινούδη στο Εθνικό Ωδείο. Είναι πτυχιούχος Βυζαντινής Μουσικής (2014), Ειδικού Αρμονίας (2013) και Αντίστιξης (2015), και συνεχίζει τις σπουδές της στην τάξη της Φούγκας.

Έχει πάρει μέρος σε σεμινάρια Διεύθυνσης Ορχήστρας με τους Ulrich Weder (2007), Αναστάσιο Συμεωνίδη (2014), Jonathan Brett (2016) και Μιχάλη Οικονόμου (2017), και Διεύθυνσης Χορωδίας με τον Basilio Astulez (2012). Στο πιάνο, πήρε μέρος σε Master Classes της Θερινής Ακαδημίας του Mozarteum (2013-2015) και στο «Klaviersommer» στο Wasserburg (2015), υπό την καθοδήγηση του Rolf Plagge και του Siegfried Mauser. Επιπλέον, συμμετείχε ως ενεργή πιανίστα στο Master Class του Εθνικού Ωδείου Αθηνών «Από το επτανησιακό στο σύγχρονο ελληνικό τραγούδι» με τις Σοφία Κοντώση και Άννα-Μαρία Καρκανιά (2014). Έχει παρακολουθήσει σεμινάριο βιολιού με τον Lucas David (2006) και επί σειρά ετών ήταν μέλος της Αθηναϊκής Συμφωνικής Ορχήστρας Νέων (2011-2017). Ολοκλήρωσε επίσης με διάκριση τον κύκλο μαθημάτων “From the Repertoire: Western Music History through Performance” του Curtis Institute of Music’s Coursera Class (2013).

Διδάσκει πιάνο και θεωρητικά, και διευθύνει την νεανική ορχήστρα και τη χορωδία του Εθνικού Ωδείου Ηλιούπολης, ενώ παράλληλα ειδικεύεται στη συνοδεία πιάνου. Από το 2011 ερμηνεύει έργα για πιάνο ελλήνων και ξένων συνθετών σε διάφορες αίθουσες συναυλιών στην Αθήνα, στο Salzburg και στο Wasserburg.

 

 

 
© 2002-2018 Περιοδικό Πολυφωνία