αρχ. σελίδασυντακτική ομάδατρέχον τεύχοςπροηγ. τεύχηαναζήτησηοδηγίεςεπικοινωνίαenglish

 

τεύχος 10
(Άνοιξη 2007)

περιεχόμενα

περιλήψεις

βιογραφικά

βιογραφικά

 

Γιώργος Βλαστός

 

Γεννήθηκε στην Αθήνα το 1974. Σπούδασε πιάνο στο Ωδείο Αθηνών (τάξη Μ. Ρώτα) και έλαβε δίπλωμα το 1997, ενώ την ίδια χρονιά απεφοίτησε από το Τμήμα Μουσικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Αθηνών. Συνέχισε τις σπουδές του στο Πανεπιστήμιο της Σορβόννης (Paris IV), λαμβάνοντας τον μεταπτυχιακό τίτλο (D.E.A.) στη μουσικολογία. Από τον Νοέμβριο του 2005 είναι διδάκτωρ του Τμήματος Μουσικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Αθηνών, έχοντας υποστηρίξει με επιτυχία τη διδακτορική του διατριβή με τίτλο: «Η πρόσληψη της ελληνικής αρχαιότητας στη γαλλική μουσική των αρχών του 20ού αιώνα: 1900-1918». Έχει συνεργαστεί με τον τομέα εκδόσεων του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών και έχει συμμετάσχει σε διεθνή μουσικολογικά συνέδρια στην Ελλάδα και στο εξωτερικό.

 

 

Γιώργος Κίτσιος

 

Γεννήθηκε στην Αθήνα το 1973. Είναι απόφοιτος του Τμήματος Μουσικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Αθηνών. Στο ίδιο Τμήμα υποστήριξε τη διδακτορική του διατριβή με θέμα: «Όψεις και Μετασχηματισμοί μιας Αστικής Μουσικής Κουλτούρας (Ιωάννινα, τέλη 19ου αιώνα – 1924). Μια Ιστορική Εθνομουσικολογική Προσέγγιση» (επιβλέπων καθηγητής: Παύλος Κάβουρας). Είναι πτυχιούχος Ενοργάνωσης, Φυγής και Διπλωματούχος Βιολιού (Ορφείο Ωδείο, τάξη Σοφοκλή Πολίτη). Διετέλεσε υπότροφος του ιαπωνικού προγράμματος SYLFF (Sasakawa Young Leaders Fellowship Fund – Tokyo Foundation). Έχει εργαστεί ως μουσικολόγος σε ερευνητικά προγράμματα του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών, του Πανεπιστημίου Αθηνών και του Ινστιτούτου Μεσογειακών Σπουδών του Ιδρύματος Τεχνολογίας και Έρευνας. Έχει διατελέσει έκτακτο μέλος της συμφωνικής ορχήστρας της Εθνικής Λυρικής Σκηνής και αναπληρωτής καθηγητής βιολιού του Μουσικού Σχολείου Πειραιά. Έχει συμμετάσχει σε αρκετές ελληνικές και διεθνείς δισκογραφικές εκδόσεις, ενώ έχει ηχογραφήσει επίσης για το θέατρο και τον κινηματογράφο. Είναι διδάσκων του Π.Δ. 407/80 στο Τμήμα Μουσικών Σπουδών του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης.

 

 

Μυρτώ Οικονομίδου

 

Γεννήθηκε στην Αθήνα. Σπούδασε ανώτερα θεωρητικά στο Εθνικό Ωδείο (πτυχίο αρμονίας) και στο Κρατικό Ωδείο Θεσσαλονίκης (πτυχίο αντίστιξης και φούγκας). Είναι απόφοιτος του Τμήματος Μουσικών Σπουδών του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης. Με υποτροφία του ΙΚΥ εκπονεί στο Τμήμα Μουσικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Αθηνών διδακτορική διατριβή με θέμα «Ημιτελή, ακαταλογογράφητα και έργα αμφίβολης αυθεντικότητας του Μανώλη Καλομοίρη». Από το 1994 εργάζεται ως γραμματέας του Συλλόγου «Μανώλης Καλομοίρης» και από το 2003 ως εξωτερική συνεργάτης στον Τομέα Εκδόσεων του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών. Έχει παρουσιάσει εισηγήσεις σε διεθνή συνέδρια στην Ελλάδα και υπήρξε μέλος της οργανωτικής επιτροπής του τριήμερου διεθνούς συνεδρίου «Μανώλης Καλομοίρης, 1883-1962. 40 χρόνια μετά τον θάνατό του», που πραγματοποιήθηκε σε συνεργασία με το Τμήμα Μουσικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Αθηνών στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών. Διδάσκει θεωρητικά, ιστορία μουσικής και μορφολογία σε ωδεία της Αθήνας.

 

 

Χρυσή Παρπαρά

 

H Χρυσή Παρπαρά είναι πτυχιούχος του Τμήματος Μουσικών Σπουδών του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, διπλωματούχος πιάνου και πτυχιούχος θεωρητικών και βυζαντινής μουσικής. Εργάζεται ως καθηγήτρια μουσικής στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση, στη Θεσσαλονίκη. Από το 2000 συμμετέχει στο ερευνητικό πρόγραμμα αναλυτικής βιβλιογραφίας ελληνικών καλλιτεχνικών περιοδικών της περιόδου 1901-1940 υπό την εποπτεία του Καθηγητή Νεοελληνικής Φιλολογίας του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, Χαράλαμπου Λ. Καράογλου.

 

 

Έφη Πετροπούλου

 

Η Έφη Πετροπούλου γεννήθηκε στην Αθήνα. Είναι απόφοιτος του Τμήματος Μουσικών Σπουδών του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών. Σπούδασε στο Εθνικό Ωδείο απ’ όπου πήρε δίπλωμα πιάνου (τάξη Χαράς Καλομοίρη) και πτυχία αρμονίας και αντίστιξης (τάξη Ανδρέα Αργυρού). Παρακολούθησε σεμινάρια πιάνου στη Βιέννη με την καθηγήτρια Sondraud Speidel. Δίδαξε πιάνο στο Εθνικό Ωδείο (παραρτήματα Παπάγου και Παλαιού Φαλήρου). Είχε αναλάβει τη μουσικολογική επιμέλεια του βιβλίου Μικρός οδηγός στη μεγάλη μουσική των εκδόσεων «Στάχυ». Έχει συνεργασθεί με τα περιοδικά ΜΟΥ.Σ.Α., ROM και IN LIFE. Είναι υποψήφια διδάκτωρ του Τμήματος Μουσικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Αθηνών.

 

 

Νίκος Πουλάκης

 

Μουσικολόγος και υποψήφιος διδάκτορας εθνομουσικολογίας του Τμήματος Μουσικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Αθηνών (με θέμα τη μουσική στον ελληνικό κινηματογράφο της δεκαετίας του ’60), διπλωματούχος σύνθεσης και πτυχιούχος ακορντεόν. Έχει διατελέσει καθηγητής μουσικής στη δημόσια και την ιδιωτική εκπαίδευση, ενώ από το 2003 ως το 2006 δίδαξε στο Τμήμα Λαϊκής και Παραδοσιακής Μουσικής του ΤΕΙ Ηπείρου (Άρτα) τα μαθήματα της εθνομουσικολογίας, της κινηματογραφικής μουσικής, του εθνογραφικού φιλμ και της μουσικής πληροφορικής. Έχει συμμετάσχει σε ποικίλα ερευνητικά μουσικολογικά προγράμματα (Πανεπιστήμιο Αθηνών, Μέγαρο Μουσικής Αθηνών, Γ.Γ.Ε.Τ. κ.ά.), έχει συνεργαστεί με εκδοτικούς οίκους και φορείς για την επιμέλεια και την έκδοση μουσικών βιβλίων και έχει δημοσιεύσει άρθρα και κεφάλαια σε συλλογικούς τόμους που αναφέρονται στην ανθρωπολογία της κινηματογραφικής μουσικής. Συνθέσεις του έχουν εκτελεστεί στην Ελλάδα και στο εξωτερικό. Έχει λάβει υποτροφία από το Πανεπιστήμιο Αθηνών και από τα ιδρύματα «Προποντίς» και «Sasakawa» και είναι μέλος της συντακτικής επιτροπής του μουσικολογικού περιοδικού Πολυφωνία και του International Music and Media Research Group.

 

 

Ιωάννης Φούλιας

 

Διδάκτωρ μουσικολογίας του Πανεπιστημίου Αθηνών (προσωπική ιστοσελίδα: http://users.uoa.gr/~foulias). Γεννήθηκε στην Αθήνα το 1976. Μαθήματα μουσικής ξεκίνησε το 1989 στο Δημοτικό Ωδείο Καλαμάτας, απ’ όπου έλαβε τα πτυχία Αρμονίας (1994), Αντιστίξεως (1996), Φούγκας (1998) και Πιάνου (1998). Το 1994 εισήχθη στο Τμήμα Μουσικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Αθηνών, από το οποίο απεφοίτησε ως αριστούχος το 1999 και στο οποίο υποστήριξε επιτυχώς την διδακτορική του διατριβή στην μουσικολογία το 2005 (Αργά μέρη σε μορφές σονάτας στην κλασσική περίοδο. Συμβολή στην εξέλιξη των ειδών και των δομικών τύπων μέσα από τα έργα των Haydn, Mozart και Beethoven). Είναι μέλος της Συντακτικής και της Επιστημονικής Επιτροπής του περιοδικού Πολυφωνία και μέλος της Γραμματείας Σύνταξης του περιοδικού Μουσικολογία, ενώ διετέλεσε πρόεδρος και γραμματέας του Συλλόγου Αποφοίτων του Τμήματος Μουσικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Αθηνών καθώς και αντιπρόεδρος του Συλλόγου Φίλων του Εκκλησιαστικού Οργάνου. Έχει επίσης συμμετάσχει σε επιστημονικές ημερίδες και διεθνή συνέδρια, έχει δημοσιεύσει πρωτότυπα άρθρα και μεταφράσεις σε μουσικολογικά και μουσικά περιοδικά καθώς και σε άλλες επιστημονικές εκδόσεις, και συνεργάζεται επί σειρά ετών με τον Τομέα Εκδόσεων του Οργανισμού Μεγάρου Μουσικής Αθηνών.

 

 

Αλέξανδρος Χαρκιολάκης

 

Γεννήθηκε στην Αθήνα το 1977. Σπούδασε στο Πρότυπο Πειραματικό Ωδείο και στο Ελληνικό Ωδείο, απ’ όπου αποφοίτησε με πτυχία Αρμονίας και Αντίστιξης. Κατόπιν, σπούδασε στο Πανεπιστήμιο του Sheffield, απ’ όπου αποφοίτησε με Bachelor in Music και Master in Music στη μουσικολογία και τη διεύθυνση ορχήστρας. Διετέλεσε αρχιμουσικός της University of Sheffield Students Symphony Orchestra και βοηθός αρχιμουσικού στην Sheffield Youth Orchestra, ενώ έχει διευθύνει όλα τα ορχηστρικά σύνολα του Πανεπιστημίου του Sheffield. Πρόσφατα, διηύθυνε την Ορχήστρα Δωματίου του Δημοτικού Ωδείου Πατρών. Εργάζεται στη Μεγάλη Μουσική Βιβλιοθήκη της Ελλάδος «Λίλιαν Βουδούρη» ως μουσικολόγος, ενώ είναι υποψήφιος διδάκτορας του Τμήματος Μουσικών Σπουδών του Ιονίου Πανεπιστημίου.

 

 

 
© 2002-2018 Περιοδικό Πολυφωνία