αρχ. σελίδασυντακτική ομάδατρέχον τεύχοςπροηγ. τεύχηαναζήτησηοδηγίεςεπικοινωνίαenglish

 

τεύχος 35
(Φθινόπωρο 2020)

περιεχόμενα

περιλήψεις

βιογραφικά

βιογραφικά

 

Μαρία Θεοφίλη

 

Η Μαρία Θεοφίλη γεννήθηκε στην Αθήνα το 1983. Εκπονεί τη διδακτορική της διατριβή για τον μοντερνισμό στη νεοελληνική κοινωνία στο Τμήμα Μουσικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Αθηνών υπό την επίβλεψη του καθηγητή Μάρκου Τσέτσου. Είναι απόφοιτος του Τμήματος Μουσικής του Κολλεγίου Royal Holloway του Πανεπιστημίου του Λονδίνου (Master of Music, 2014) και αριστούχος πτυχιούχος του Τμήματος Μουσικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Αθηνών (2013). Είναι, επίσης, απόφοιτος του Τμήματος Αγγλικής Γλώσσας και Φιλολογίας του Πανεπιστημίου Αθηνών και του Ωδείου «Μουσικοί Ορίζοντες» (δίπλωμα φλάουτου, 2009). Από το 2016 έως το 2017 εργάστηκε ως μουσικολόγος στη Μουσική Βιβλιοθήκη «Λίλιαν Βουδούρη» και από το 2014 έως το 2018 υπήρξε μόνιμη συνεργάτιδα του περιοδικού της Ένωσης Ελλήνων Μουσουργών Μουσικής Πολύτονον. Διδάσκει μουσική στο Ωδείο «Μουσικοί Ορίζοντες».

 

  

Κατερίνα Μανιού

 

Η Κατερίνα Μανιού γεννήθηκε στην Αθήνα. Είναι διδάκτωρ του Τμήματος Μουσικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Αθηνών, όπου εκπόνησε διδακτορική διατριβή με θέμα Πλευρές του Μοντερνισμού και του Μεταμοντερνισμού στο έργο του Alfred Schnittke και με υποτροφία του Ι.Κ.Υ, κατόπιν διαγωνισμού. Ολοκλήρωσε τις σπουδές της στο κλασικό τραγούδι με «Άριστα Παμψηφεί και Πρώτο Βραβείο» (τάξη Τζένης Δριβάλα). Είναι κάτοχος των πτυχίων πιάνου και ανώτερων θεωρητικών. Εργάζεται ως υψίφωνος και performer στην Ελλάδα και το εξωτερικό. Ως σολίστ, έχει συνεργαστεί με την ομάδα “Medea Electronique” (Ηχώ και Νάρκισσος / ρόλος: Ηχώ / Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών του Ιδρύματος Ωνάση), με τον θίασο “Song of the Goat Theater Company” (Pieśń Kozła, Wrocław / Πολωνία), με την υψίφωνο Τζένη Δριβάλα, με την Ομάδα Χορού της Νατάσας Αβρά, με τη σκηνοθέτιδα Άννα Τζάκου· έχει επίσης ερμηνεύσει έργα νέων ελλήνων συνθετών (Νέο Φεστιβάλ Σύγχρονης Μουσικής Χίου) κ.ά. Συμπράττει σταθερά με μουσικούς από την Ελλάδα και το εξωτερικό στα πλαίσια ερμηνείας σύγχρονου πειραματικού ρεπερτορίου και ελεύθερου αυτοσχεδιασμού. Συνεργάζεται με την Εθνική Λυρική Σκηνή από το 2018. Άρθρα της έχουν δημοσιευθεί στα περιοδικά Πολυφωνία και Μουσικής Πολύτονον. Έχει πραγματοποιήσει ομιλίες στη Μουσική Βιβλιοθήκη «Λίλιαν Βουδούρη», στο Τμήμα Μουσικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Αθηνών και στο Τρίτο Πρόγραμμα της Ελληνικής Ραδιοφωνίας.

 

  

Γιάννης Μπελώνης

 

Διδάκτωρ Μουσικολογίας του Τμήματος Μουσικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Αθηνών. Εργάζεται στην Εθνική Λυρική Σκηνή ως ενορχηστρωτής και Υπεύθυνος της Μουσικής Βιβλιοθήκης και του Ιστορικού Αρχείου της. Από το 2002 διατελεί αρχισυντάκτης του μουσικολογικού περιοδικού Πολυφωνία (από την ίδρυση του εντύπου το 2002). Ειδικεύεται στην ελληνική μουσική (κυρίως στους συνθέτες της Ελληνικής Εθνικής Μουσικής Σχολής).

Αποφοίτησε από το Τμήμα Μουσικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Αθηνών ως αριστούχος και με υποτροφία του Ι.Κ.Υ. εκπόνησε διδακτορική διατριβή με θέμα Η μουσική δωματίου του Μανώλη Καλομοίρη. Αμέσως μετά (2004-2013), δίδαξε ως επιστημονικός συνεργάτης στο Τμήμα «Λαϊκής και Παραδοσιακής Μουσικής» του Τ.Ε.Ι. Ηπείρου, ενώ έχει εργαστεί, μεταξύ άλλων, στην εφημερίδα Real News ως μουσικοκριτικός (2008-2010) και ως επιμελητής των εκδόσεων του έργου του Γιάννη Α. Παπαϊωάννου (εκδόσεις Φίλιππος Νάκας, 2005-2011).

Το βιβλίο του με τίτλο Η μουσική δωματίου στην Ελλάδα στο πρώτο μισό του 20ού αιώνα. Η περίπτωση του Μάριου Βάρβογλη (1885-1967) βραβεύτηκε από την Ένωση Ελλήνων Θεατρικών και Μουσικών Κριτικών. Έχει λάβει μέρος ως εισηγητής σε πολυάριθμα διεθνή συνέδρια στην Ελλάδα και στην Ευρώπη, ενώ άρθρα του έχουν δημοσιευθεί σε επιστημονικά περιοδικά και συλλογικούς τόμους τόσο στην Ελλάδα όσο και στο εξωτερικό.

Είναι στενός συνεργάτης του Μίκη Θεοδωράκη για περισσότερο από μία δεκαετία. Σε συνεργασία με τον Μίκη Θεοδωράκη, έχει ενορχηστρώσει κύκλους τραγουδιών, θεατρικές παραστάσεις και δίσκους του συνθέτη, για συμφωνική ορχήστρα και άλλα μουσικά σύνολα. Ως ενορχηστρωτής και πιανίστας έχει συμμετάσχει σε πολλές μουσικές και θεατρικές παραστάσεις στην Ελλάδα και το εξωτερικό (Νέα Υόρκη, Σικάγο, Τάμπα, Τόκιο, Γιοχάνεσμπουργκ, Κάννες, Ζυρίχη, Βρυξέλλες, Βιέννη, Κωνσταντινούπολη, Τελ Αβίβ, Μόναχο, Μόσχα, Λωζάννη κ.α.), συνεργαζόμενος με πολλούς ακόμα συνθέτες, ερμηνευτές, συμφωνικές ορχήστρες, μουσικά σύνολα και χορωδίες.

 

  

Μαριάννα Σιδερή

 

Η Μαριάννα Σιδερή είναι Διδάκτωρ Ιστορικής Μουσικολογίας Πανεπιστημίου Αθηνών. Αποφοίτησε από το Τμήμα Μουσικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Αθηνών το 2000. Ολοκλήρωσε κύκλο μεταπτυχιακών σπουδών στο University of Leeds της Αγγλίας το 2001 λαμβάνοντας τον τίτλο Master of Music στην Ιστορική Μουσικολογία. Η διδακτορική της διατριβή έχει θέμα Ο καλλιτέχνης ως θεατρικός χαρακτήρας στην ιταλική κωμική όπερα του 18ου και 19ου αιώνα (Μάιος 2008). Έχει συμμετάσχει με πρωτότυπες ανακοινώσεις σε επιστημονικά συνέδρια και συμπόσια στην Ελλάδα. Έχει διδάξει βάσει του Π.Δ. 407/1980 μαθήματα ιστορίας του μουσικού θεάτρου στο Τμήμα Μουσικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Αθηνών και στο Τμήμα Θεατρικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Πατρών. Ως Ακαδημαϊκός Υπότροφος στο πλαίσιο προγράμματος Ε.Λ.Κ.Ε. έχει επίσης διδάξει στο Τμήμα Μουσικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Αθηνών και στο Τμήμα Μουσικής Επιστήμης και Τέχνης του Πανεπιστημίου Μακεδονίας. Έχει συνεισφέρει με δικά της πρωτότυπα επιστημονικά κείμενα σε προγράμματα παραστάσεων της Εθνικής Λυρικής Σκηνής. Έχει συνεργαστεί με την Μεγάλη Μουσική Βιβλιοθήκη «Λίλιαν Βουδούρη» στο πλαίσιο εκπαιδευτικών προγραμμάτων του «Ελεύθερου Μουσικού Εργαστηρίου Μουσικής Παιδείας». Έχει συνεργαστεί με το Πανεπιστήμιο Αιγαίου ως διδάσκουσα σε μοριοδοτούμενα εξ αποστάσεως επιμορφωτικά προγράμματα. Εργάζεται ως Εκπαιδευτικός Μουσικής Επιστήμης σε Μουσικά Γυμνάσια με Λυκειακές Τάξεις, όπου διδάσκει Θεωρητικά Ευρωπαϊκής Μουσικής. Είναι τακτικό μέλος της Ελληνικής Μουσικολογικής Εταιρείας.

  

  

Αγγελική Σκανδάλη

 

Η Αγγελική Σκανδάλη, απόγονος παρασημοφορημένης οικογένειας οπλαρχηγών της Κρήτης, διδάχθηκε πιάνο, μονωδία, θεωρητικά και ενοργάνωση μπάντας στο Ελληνικό Ωδείο, ανώτερα θεωρητικά στο Μουσικό Κολλέγιο Θεσσαλονίκης και σύνθεση στο Α.Π.Θ. Μαθήτευσε τη διεύθυνση ορχήστρας στο Ελληνικό Ωδείο και στο Ωδείο Αθηνών.

Αριστούχος του Τμήματος Μουσικών Σπουδών του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, έκανε μεταπτυχιακές σπουδές στο University of Leeds με τον παγκοσμίου φήμης μουσικολόγο Julian G. Rushton. Είναι συγγραφέας του δίτομου έργου για την ιστορία της όπερας στην Ελλάδα. Επιστημονική συνεργάτις του Α.Π.Θ. (2008-2017) και υποψήφια διδάκτωρ του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών υπό την Ολυμπία Φράγκου-Ψυχοπαίδη και την Irmgard Lerch-Καλαβρυτινού.

Είναι μέλος της Royal Musical Association και της Ελληνικής Ιστορικής Εταιρείας. Από το 2015 είναι μέλος της Ελληνικής Μουσικολογικής Εταιρείας.

  

 

Νέστωρ Ταίηλορ

 

Γεννήθηκε το 1963 στη Μελβούρνη από έλληνες γονείς. Μετά το ξεκίνημα των σπουδών του στο Ωδείο Αθηνών κοντά στον Γιώργο Διαμαντή και τον διακεκριμένο συνθέτη-ακαδημαϊκό Μενέλαο Παλλάντιο, σπούδασε σύνθεση στο Guildhall School of Music and Drama, με τους Francis Shaw και Robert Saxton, και στο Πανεπιστήμιο Royal Holloway του Λονδίνου, με τους John Woolridge και Peter Wiegold, όπου του χορηγήθηκε ειδική υποτροφία για εξαιρετική επίδοση. Είναι κάτοχος των τίτλων LGSM στη σύνθεση, LGSM στη χορωδιακή σύνθεση και ενορχήστρωση, και CAMS / GSMD στη σύνθεση του Guildhall School of Music, καθώς και των μεταπτυχιακών τίτλων M.Mus και M.Phil (στη σύνθεση) του Royal Holloway από το Πανεπιστήμιο του Λονδίνου. Είναι επίσης διπλωματούχος Διεύθυνσης Ορχήστρας του London College of Music.

Πλήθος έργων του και ενορχηστρώσεις-μεταγραφές έχουν παρουσιασθεί στο Μ.Μ.Α., στο Μ.Μ.Θ., καθώς και στην Εθνική Λυρική Σκηνή, στη Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών του Ιδρύματος Ωνάση, στο Royal Festival Hall στο Λονδίνο, στο Kioi Hall στο Τόκυο, στο Θέατρο της Όπερας του Lübeck, στη Μεγάλη Αίθουσα της Φιλαρμονικής της Οδησσού κ.α. Μεταξύ άλλων, έχει διατελέσει Καλλιτεχνικός Διευθυντής του Κεντρικού Ωδείου, ενώ δίδαξε αρμονία στο Τμήμα Μουσικών Σπουδών του Α.Π.Θ., καθώς και μουσική ιστορία στην Κρατική Σχολή Ορχηστικής Τέχνης (2005-2011) και την Σχολή χορού της Ε.Λ.Σ. (2017-2019). Ως υπότροφος του Ιδρύματος Fulbright (2005-2006) του απονεμήθηκε ο τίτλος του προσκεκλημένου συνθέτη (Composer in Residence) από το Πανεπιστήμιο του Yale. Κατά το διάστημα 2009-2016 εργάσθηκε στην Εθνική Λυρική Σκηνή ως Υπεύθυνος Διεθνών Συνεργασιών, Casting Manager και Γενικός Καλλιτεχνικός Σύμβουλος, ενώ πλέον ακολουθεί επαγγελματική συνθετική καριέρα.

Συγγραφέας των βιβλίων H Αρμονία των Πυθαγορείων: Η μαθηματική έννοια της Αρμονίας στο μουσικό σύστημα των Πυθαγορείων (εκδόσεις Νεφέλη, Αθήνα 2000) και Η τεχνική του ντιβίζι στα έγχορδα – Πρακτικά και θεωρητικά συμπεράσματα (εκδόσεις Ορφέας, Αθήνα 2007). Έχει δημοσιεύσει συναφείς μουσικολογικές μελέτες και άρθρα σε έγκριτα περιοδικά και εφημερίδες.

  

   

 
© 2002-2021 Περιοδικό Πολυφωνία