αρχ. σελίδασυντακτική ομάδατρέχον τεύχοςπροηγ. τεύχηαναζήτησηοδηγίεςεπικοινωνίαenglish

 

τεύχος 9
(Φθινόπωρο 2006)

περιεχόμενα

περιλήψεις

βιογραφικά

βιογραφικά

 

Τάσος Κολυδάς

 

Γεννήθηκε στην Αθήνα το 1973. Σπούδασε κιθάρα και ανώτερα θεωρητικά στην Αθήνα, ενώ παρακολούθησε μαθήματα στο Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης του Πανεπιστημίου Κρήτης και στο Τμήμα Πληροφορικής του Ελληνικού Ανοικτού Πανεπιστημίου. Το 1997 αποφοίτησε από το Τμήμα Μουσικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Αθηνών με βαθμό άριστα. Στο ίδιο τμήμα υποστήριξε επιτυχώς τη διδακτορική του διατριβή στην ιστορική μουσικολογία, το 2006, με υποτροφία από το Ίδρυμα Κρατικών Υποτροφιών. Έχει διδάξει κιθάρα και ιστορία της μουσικής σε ωδεία των Αθηνών. Υπήρξε ιδρυτικό στέλεχος και μέλος της συντακτικής επιτροπής στο φοιτητικό περιοδικό Μου.Σ.Α. και στο μουσικολογικό περιοδικό Πολυφωνία. Διατέλεσε ιδρυτικό μέλος και πρόεδρος του Συλλόγου Φοιτητών και του Συλλόγου Αποφοίτων του Τμήματος Μουσικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Αθηνών. Έχει λάβει μέρος σε ερευνητικά προγράμματα του Πανεπιστημίου Αθηνών και σε πρόγραμμα με θέμα τη ψηφιοποίηση των πολιτιστικών συλλογών της Λυρικής Σκηνής.

 

 

Γεώργιος-Ιούλιος Παπαδόπουλος

 

Διδάκτωρ Μουσικολογίας του University of Washington (Σηάτλ, Η.Π.Α.). Ειδικεύεται στη ζωή και το έργο του Johannes Brahms, παρουσιάζοντας τακτικά εργασίες σε διεθνή συνέδρια στην Ευρώπη και την Αμερική. Η διδακτορική διατριβή του, με τίτλο «Johannes Brahms and Nineteenth-Century Comic Ideology», βραβεύτηκε παμψηφεί από την American Brahms Society με την υποτροφία Karl Geiringer για το 2003. Αποφοίτησε από το Νέο Ωδείο Θεσσαλονίκης (Δίπλωμα Πιάνου και Πτυχίο Αρμονίας) με τις υψηλότερες διακρίσεις και παράλληλα φοίτησε στο Τμήμα Μουσικών Σπουδών του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου. Το 1992 έγινε δεκτός με υποτροφία στη Royal Academy of Music του Λονδίνου, όπου πήρε διπλώματα πιάνου και παιδαγωγικής και μελέτησε επίσης τσέμπαλο και διεύθυνση ορχήστρας. Ολοκλήρωσε τις σπουδές πιάνου με το Master of Music από το King’s College του Λονδίνου, ως υπότροφος του Ιδρύματος Σκυλίτση στο Kent, του Ιδρύματος Λίλιαν Βουδούρη και του Βρεταννικού Συμβουλίου. Το 1996 ξεκίνησε διδακτορικές σπουδές μουσικολογίας με υποτροφία του University of Washington, όπου δίδαξε επί πέντε χρόνια. Το 2000 προτάθηκε για το Αριστείο Διδασκαλίας και το 2003 διακρίθηκε με χρηματικό βραβείο για την καλύτερη μουσικολογική εργασία της χρονιάς. Στους τομείς ενδιαφέροντός του περιλαμβάνονται επίσης ο Γερμανικός Ρομαντισμός, η Αισθητική της Μουσικής και η Φιλοσοφία της Τέχνης, καθώς και η εξέλιξη του Κοντσέρτου για Πιάνο. Είναι Διευθυντής του Τμήματος Πιάνου στο Νέο Ωδείο Θεσσαλονίκης.

 

 

Καίτη Ρωμανού

 

Η Καίτη (Αικατερίνη) Ρωμανού είναι μουσικολόγος.
Διδάκτωρ Μουσικολογίας (Τμήμα Μουσικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Αθηνών).
Master of Music στην Μουσικολογία (Indiana University, Bloomington, Indiana Η.Π.Α.).
Από το 1993 διδάσκει στο Τ.Μ.Σ. του Πανεπιστημίου Αθηνών.
Ήταν μουσικοκριτικός στην εφημερίδα Η Καθημερινή (1974-1986).
Δίδαξε σε ωδεία της Αθήνας, του Άργους, της Καλαμάτας και του Βόλου.
Έχει δημοσιεύσει πολλά επιστημονικά άρθρα και κεφάλαια (σε περιοδικά και συλλογικές εκδόσεις της Ελλάδας και του εξωτερικού) καθώς και τα βιβλία:
Εθνικής Μουσικής Περιήγησις. 1901-1912, 2 τόμοι (Κουλτούρα: Αθήνα 1996).
Ιστορία της Έντεχνης Νεοελληνικής Μουσικής (Κουλτούρα: Αθήνα 2000).
Η Ελληνική μουσική στους Ολυμπιακούς Αγώνες και τις Ολυμπιάδες (1858-1896) (Υπουργείο Πολιτισμού / Κουλτούρα: Αθήνα 2004).
Η μουσική βιβλιοθήκη της Φιλαρμονικής Εταιρείας Κέρκυρας (Κουλτούρα: Αθήνα 2004).
Έντεχνη Ελληνική Μουσική στους Νεότερους Χρόνους (Κουλτούρα: Αθήνα 2006).

 

 

Αλέξανδρος Στουπάκης

 

Ο Αλέξανδρος Στουπάκης γεννήθηκε στη Χίο το 1970. Σπούδασε ανώτερα θεωρητικά και σύνθεση στην Ελλάδα και μεταπτυχιακά (ΜΑ και ΜPhil) στο Πανεπιστήμιο Birmingham της Αγγλίας, ενώ εκπονεί την διδακτορική του διατριβή στο Τμήμα Μουσικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Αθηνών με θέμα «Η ζωή και τα έργα του Martino Pesenti (περ. 1600-1648)». Διδάσκει στα δημόσια Ινστιτούτα Επαγγελματικής Κατάρτισης, στα Ανώτατα Στρατιωτικά Εκπαιδευτικά Ιδρύματα και στο Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο.

Είναι μέλος της International Musicological Society, της Society of Seventeenth-Century Music, της Συντακτικής Επιτροπής του ηλεκτρονικού περιοδικού Επιστήμη του Χορού, της Επιτροπής των Πανελλήνιων Μαθητικών Καλλιτεχνικών Αγώνων και καλλιτεχνικός διευθυντής της πολιτιστικής κίνησης «Οδός Τεχνών».

Τα ερευνητικά του ενδιαφέροντα στρέφονται στην κοσμική μουσική της όψιμης αναγέννησης και του πρώιμου μπαρόκ.

 

 

Κώστας Τσούγκρας

 

Ο Κώστας Τσούγκρας γεννήθηκε στο Βόλο το 1966. Σπούδασε πιάνο, ακορντεόν και θεωρητικά στο Ελληνικό Ωδείο Βόλου (πτυχίο ακορντεόν και αρμονίας). Συνέχισε τις μουσικές σπουδές του στη Θεσσαλονίκη (πτυχίο αντίστιξης, φούγκας και δίπλωμα σύνθεσης στην τάξη του Χρήστου Σαμαρά). Είναι απόφοιτος του Τμήματος Μουσικών Σπουδών του Α.Π.Θ., στο οποίο και ολοκλήρωσε υπό την επίβλεψη του Δ. Γιάννου τη διδακτορική του διατριβή πάνω στα 44 κομμάτια για πιάνο του Γ. Κωνσταντινίδη. Είναι λέκτορας του Τμήματος Μουσικών Σπουδών του Α.Π.Θ. και καθηγητής θεωρητικών στο Κρατικό Ωδείο Θεσσαλονίκης. Είναι μέλος της Ένωσης Ελλήνων Μουσουργών, της ESCOM και της Society for Music Theory.

 

 

Ιωάννης Φούλιας

 

Γεννήθηκε στην Αθήνα το 1976. Μαθήματα μουσικής ξεκίνησε το 1989 στο Δημοτικό Ωδείο Καλαμάτας, απ’ όπου έλαβε τα πτυχία Αρμονίας (1994), Αντιστίξεως (1996), Φούγκας (1998) και Πιάνου (1998). Το 1994 εισήχθη στο Τμήμα Μουσικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Αθηνών, από το οποίο απεφοίτησε ως αριστούχος το 1999 και στο οποίο υποστήριξε επιτυχώς την διδακτορική του διατριβή στην μουσικολογία το 2005 (Αργά μέρη σε μορφές σονάτας στην κλασσική περίοδο. Συμβολή στην εξέλιξη των ειδών και των δομικών τύπων μέσα από τα έργα των Haydn, Mozart και Beethoven). Είναι μέλος της Γραμματείας Σύνταξης του περιοδικού Μουσικολογία και της Συντακτικής Επιτροπής του περιοδικού Πολυφωνία, ενώ διετέλεσε πρόεδρος και γραμματέας του Συλλόγου Αποφοίτων του Τμήματος Μουσικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Αθηνών καθώς και αντιπρόεδρος του Συλλόγου Φίλων του Εκκλησιαστικού Οργάνου. Έχει επίσης συμμετάσχει σε επιστημονικές ημερίδες και διεθνή συνέδρια, έχει δημοσιεύσει πρωτότυπα άρθρα και μεταφράσεις σε μουσικολογικά και μουσικά περιοδικά, και συνεργάζεται επί σειρά ετών με τον Τομέα Εκδόσεων του Οργανισμού Μεγάρου Μουσικής Αθηνών.

 

 

 
© 2002-2021 Περιοδικό Πολυφωνία